Økt omsetning og medlemmer med Google Ads og Facebook Ads
Treningssenteret Kondis24 hadde problemer med å øke omsetningen og antall medlemmer. Selv om de hadde et velfungerende treningssenter, lyktes de ikke med å nå sine målgrupper på en effektiv måte.
1781 visninger
446 Klikk
83 Konverteringer
1948,- budsjett
2000,- drift
For å løse dette problemet, begynte Kondis24 å bruke Google Ads og Facebook Ads for å nå sine kundegrupper. De benyttet disse plattformene for å opprette annonser for sine medlemskap og tilbud, og rettet dem mot personer som var interessert i trening og helse.
Etter å ha implementert annonsering på Google og Facebook, økte Kondis24 antall medlemmer med 12% og omsetningen økte med 18%. Dette resulterte også i økt lønnsomhet for treningssenteret.
En konvertering refererer til en bestemt handling som en nettstedsbesøker tar, som å gjøre et kjøp, fylle ut et skjema, abonnere på et nyhetsbrev eller laste ned en ressurs.
Fra 2017 til 2023 har jeg levert over
I dette tilfellet har de betalt 23,- per konvertering, hvor en konvertering har en verdi på 500,-
Annonsen har generert 41500,- i salg.
Jeg trekker fra ca 20% av salget som følge av ikke gjennomført salg via kontaktskjema, retur og annet avvik.
Annonseinntekt minus kostnader gir da et overskudd ca 29 252,-
Dersom vi snur dette på hodet vil det koste bedriften
29 252,- i mnd å ikke annonsere.